Виховна
година
“Добра
людина-збереже книжку і посадить дерево”
Мета: інформувати
учнів про моральні
цінності;формувати свідоме ставлення до людських чеснот; показати велич та
красу добра; виховувати справжні людські радості - творення добра для інших;
сприяти розвитку творчих здібностей учнів та їх участі у благодійній
діяльності.
Обладнання:
плакат із висловом Л. Забашти «Хай оживає істина стара: Людина починається
з добра!»; приказки та прислів’я про добро.
Хід виховної години
I. Мотивація.
Вступне слово вчителя:
Скільки
існує людство, його завжди супроводжує добро і зло. Ви з самого раннього
дитинства ознайомлювалися з народними казками.
Там були
герої добрі і лихі. Проте, добро завжди перемагало. Лихі персонажі були
покарані, а добрі ставали щасливими.
Мовно-логічна гра «Відгадайте
слова».
Відгадайте слова, які позначають
риси характеру людини:
Д... БР...ТА Щ...ДР...СТЬ
Ч…СН…СТЬ ЗН…В…Г…
Ж…РСТ…К…СТЬ СП…ВЧ…ТТЯ
Ч…ЙН…СТЬ
ГР…Б…СТЬ (Слова записані на смужках
паперу і прикріплені на дошці).
Які риси характеру притаманні
«справжній людині»?
Діти називають і
прикріплюють на дошці смужки зі словами).
Зараз ми з вами побудуємо сонечко.
А чому саме сонечко?
(Відповіді дітей)
Так, справді, добра людина, як
сонечко, притягує до себе інших людей.
Всім нам
приємно мати справу з хорошими людьми. Назвіть, будь ласка, ще кілька ознак,
які характеризують хорошу людину.
Тренінг «Риси хорошої людини»
Учні по черзі називають риси:
щирість, відвертість, людяність, терпимість, великодушність, порядність,
благородство, милосердя.
II. Оголошення теми та
очікуваних результатів виховної години “Добра людина-збереже книжку і посадить дерево”
Ми з
вами поговоримо сьогодні про добро та доброту. В цих питаннях наш народ має
великий досвід, який знайшов своє вираження у прислів’ях та приказках.
Вірою в людину, в її найкращі
якості пройняті українські приказки:
Світ не без добрих людей.
Доброму всюди добре.
До доброї криниці стежка протоптана.
Не жаль з доброго коня і впасти.
Доброму чоловіку продовж, Боже, віку.
Добро ходить тихо, а зло гримить і
гуркоче.
Учитель.
Не хлібом єдиним живе людина, а
своїми вчинками. Добрі справи людей високо оцінювалися за всіх часів. Коли ми
говоримо про них, то згадуємо героїв казок, книжок, кінофільмів, які їхали за
тридев’ять земель, щоб рятувати своїх друзів, лікувати від хвороб, допомагати
їм
У біді.
У наш
час добрі справи можуть робити усі: і дорослі, і діти. А що саме можете зробити
ви?
(Відповіді дітей)
Учитель:
Так, це
і допомога однокласникам у навчанні, шефство над меншими дітьми, допомога людям
похилого віку. А ще це можуть бути добровільні акції: допомога птахам,
тваринам, висаджування дерев.
Послухайте
притчу.
Ішли
двоє хлопчиків зі школи. Один отримав гарні оцінки. У нього був чудовий
настрій. Інший сьогодні порушував поведінку, тому був засмучений, адже в
щоденнику стояла велика одиниця. Раптом вони зупинилися перед калюжею і
подивились у неї. Один хлопчик побачив брудну воду, а інший - відображення неба
і сонця.
Чому
вони побачили різне? (Відповіді дітей)
Учитель:
При бажанні
можна у будь-чому побачити щось красиве, добре. Людина з добрим серцем та
відкритою душею завжди бачить у навколишньому світі більше гарного,
позитивного. Знайте, що лише почуття любові до людей, співчуття, бажання їм
щастя, добра допомагає стати кращим.
Робота
в парах.
Завдання: скласти прислів’я з
окремих слів та озвучити їх.
Добре
діло твори сміло.
Доброму
скрізь добре.
Раз
добром нагріте серце вік не прохолоне.
Добре
роби, добре й буде.
Добре
довго пам’ятається.
Добрі
вісті не лежать на місці.
Хто
людям добра бажає, той і собі має.)
Учитель:
Найвища
наука життя - мудрість, а найвища мудрість - бути добрим. Доброта і чуйність,
співпереживання і щиросердність, уміння розуміти чужий біль, вчасно підтримати
у важку хвилину - це повинно бути у характері
кожної людини. Ось ми і підійшли до серйозної розмови про людські відносини,
основою яких є, звичайно, добро і доброта.
Діти! Назвіть слова - якості, у
корені яких у прямому або переносному розумінні закладене поняття добра?
Відповіді учнів:
доброта, доброзичливість, добродушність, добросердечність, добропорядність,
добросусідство, добросовісність, добродійність.
Учитель. Бути добрим нелегко, а постійно творити добро важко. Треба менше говорити про добро, а постійно його робити.
(В цей час заходить лікар Айболить)
-Лікарю,Вам телеграма.
Лікар. “Дуже просимо допомогти.Не маємо обличчя.Без початку,без кінця.”І
підпис:”Книжки Маринки.”Ой, треба швидше поспішати,із біди їх виручати.
Виходить пошарпана книжка.
Лікар. Що трапилось,книжечко?
Книжка. Я в Маринки не в пошані,
Звідкіля це на мені-
Плями
сині та масні.
Подивися,ось сторінка,
Намальована хатинка,
Під
хатинкою маля,
І
написано-”це я.”
А
за дві сторінки далі
Дивні
звірі небувалі:
Сині,жовті та рябі,
Що й не снилося тобі.
Люди
кажуть:”Ой,чия ти?
Як
тебе тепер читати?
Скільки ми читали книг,
А
не бачили таких.”
Лікар. Ходімо,книжко,до лікарні.
В
книжчиній лікарні,у новім будинку,
Я
щодня працюю не одну годинку.
Там я тебе почищу,і зашию,
Бідолашну пожалію,
І
підклею тебе на славу,
Одягну нову оправу…
На
нову оправу вміло
Ярличок я начеплю,
І до
розумних дітей пошлю.
Хто
навчитись хоче книжку лікувати,
Приходьте,будь ласка,буду вас навчати.
Королева.Кожна книжка-це друг,що веде нас у дивовижний і
чудовий світ,знайомить із прекрасними людьми.Читаючи їх,ви самі стаєте
добрішими,мудрішими,сильнішими.Тож хіба можна псувати книжку?Кидати,рвати
її,бруднити?
-Давайте,дамо поради Маринці,як
треба поводитись з книжками,щоб бути доброю людиною.
-Діти ,а з чого роблять
книжки,зошити,газети,журнали?
А з чого виготовляють папір?
-Ліс це наше
багатство,краса,легені нашої планети Земля?
Чим більше лісу,тим краще.А що треба робити
щоб було багато дерев?
-А хто з
вас посадив дерево?
(розповіді дітей)
-Багато
лісу-не губи,
Мало лісу-бережи,
Немає лісу-посади!
«Твори добро»
Добро ти
людям поспішай творити,
Усіх
розумій, поважай і люби,
Так буде
легше і біль пережити,
Й
здоров’я буде більше тобі.
Добро -
це, як казка, добро - це, як свято,
А зло -
це бездушність й злиденність душі.
Тож
будьмо багаті, і будьмо добріші,
І зло
переможемо ми на землі.
Твори ти
добро, твори все для щастя,
Твори
для життя кожну мить,
Тоді лиш
у ньому, йдучи повз напасті На радість, на долю добро буде жить.
Різницю
між злом і добром, дай нам, Боже,
Сьогодні
збагнути і зрозуміть,
Знання
це у світі нам жить допоможе,
Добро
допоможе творить.
Кожна
людина вже радіє від того, коли їй щось дають. А велич і красу добра пізнає
лише той, хто переживає справжню людську радість - радість творення добра для
інших людей. Тільки ця безкорислива людська радість є силою, що облагороджує
серце. Є люди, котрі роблять добро іншим не тільки в силу своєї людяності, а ще
й тому, що це творення вони визначили для себе професією, щоденною роботою.
IV. Підсумок
Учитель.
Дайте відповіді на питання у вигляді зв’язної
розповіді.
Про що
ви дізналися на уроці?
Що ви
найкраще для себе зрозуміли?
Чи потрібні доброта і добрі вчинки в нашому
житті?
Діти,
вчіться бути добрими людьми! Поспішайте робити добрі справи!
Не відкладайте добрі справи на майбутнє.
Я
сподіваюся, що ви будете прагнути стати добрішими і милосерднішими. А цей урок
доброти переросте у щоденну потребу творити тільки добро. Будьте здорові,
живіть довго і щасливо! Вчіться бути добрими людьми!
Комментариев нет:
Отправить комментарий